06-18693207
info@johnweeren.nl
Veelgestelde vragen
Aanvragen
Hoe werkt aanvragen?
Hoe werkt aanvragen?
We bieden diensten aan die jij kunt bestellen oftewel aanvragen. Hoe dat werkt? Bekijk onze werkwijze in stappen.

Hoe zit het met de planning?
Hoe zit het met de planning?
Laat ons bij de aanvraag weten wat de gewenste levertermijn is. Zo kunnen wij ons werk inplannen. Voor bepaalde klussen kunnen we desgewenst een gespecificeerde planning opstellen, bijvoorbeeld als we een website gaan bouwen. Voor leveringen met een deadline rekenen we een toeslag. In ons zakelijk voorstel worden de gemaakte afspraken genoemd. Daarover lees je hier meer.

Wat kosten de diensten?
Wat kosten de diensten?
Aanvragen is gratis en vrijblijvend. Per opdracht gaan we uit van uur­tarieven (vanaf 50 euro exclusief btw) en eventueel aanvullende kosten of toeslagen. Het uurtarief wordt opgesteld als deel van onze werkwijze in stappen. Je ontvangt een zakelijk voorstel, passend bij jouw situatie, budget en wensen.

Wat is een zakelijk voorstel?
Wat is een zakelijk voorstel?
Als deel van onze werkwijze komen we tot een zakelijk voorstel, passend bij jouw situatie, budget en wensen. Na wat over en weer leggen we daarin afspraken vast. Pas als we het eens zijn geworden, ontvang je een offerte en leveringsvoorwaarden (op maat).

Wat gebeurt er na goedkeuring van de offerte?
Wat gebeurt er na goedkeuring van de offerte?
Na goedkeuring van de offerte hebben we een wettelijke overeenkomst en zijn de bijbehorende leveringsvoorwaarden van toepassing.

Moet ik de offerte echt goedkeuren?
Moet ik de offerte echt goedkeuren?
We vragen je om de offerte goed te keuren en vinden het fijn als je dat nadrukkelijk doet. Sommige klanten vinden het dubbelop om het zakelijk voorstel én de offerte goed te keuren. Laat je nou op allerlei manieren blijken dat de offerte akkoord is, dan gaan we uit van "stilzwijgende goedkeuring".

Wat als ik eigen voorwaarden wil stellen?
Wat als ik eigen voorwaarden wil stellen?
Wil je eigen voorwaarden stellen, laat het zo vroeg mogelijk weten, liefst vanaf het eerste contact maar in elk geval voorafgaand aan het opstellen van de offerte en leveringsvoorwaarden. Na goedkeuring van de offerte zijn de bijbehorende leverings­voorwaarden namelijk van toepassing.

Staat op de offerte een schatting van het aantal uren?
Staat op de offerte een schatting van het aantal uren?
Ja, op de offerte vermelden we het aantal uren dat we denken nodig te hebben. Mochten dat er meer worden, vragen we eerst om jouw toestemming om het aantal uren te verruimen. Vraag je om veel wijzigingen of is er veel overleg nodig, dan kost dat meer ontwerprondes en dus meer uren. Op de offerte worden soms ook uren genoemd voor algemene werkzaamheden zoals onderzoek, administratie, enz.

Wat zijn ontwerp-rondes?
Wat zijn ontwerp-rondes?
Voor het beste resultaat ontwerpen we in samenspraak met jou als klant. Meer info over onze werkwijze, vind je hier.

Hoe wordt het uurtarief bepaald?
Hoe wordt het uurtarief bepaald?
Het bepalen van het uurtarief is afhankelijk van allerlei factoren. Zo houden we onder andere rekening met je situatie (particulier, organisatie zonder winst­oogmerk, zzp-er of bedrijf met personeel), de moeilijkheids­graad van het te verrichten werk, jouw budget, deadlines, marktprijzen, enz.

Kan ik mijn aanvraag annuleren?
Kan ik mijn aanvraag annuleren?
Afspraken over annuleren vind je in de leveringsvoorwaarden op maat. Meer info over onze werkwijze, vind je hier. Wil je een aanvraag annuleren, neem dan zo spoedig mogelijk contact op.

Waarom ontvang ik soms een concept-factuur?
Waarom ontvang ik soms een concept-factuur?
Soms sturen we een concept-factuur (oftewel pro forma factuur) voorafgaand aan de definitieve factuur. Dit doen we zodat je de gegevens kunt controleren, zoals tenaamstelling, adresgegevens, enz. Zo zorgen we dat de definitieve factuur foutloos is. Op de concept-factuur staat overigens geen factuur-nummer omdat facturen opeenvolgend genummerd moeten worden maar we nog niet weten in welke volgorde facturen daadwerkelijk verstuurd zullen worden.

Hoe snel moeten facturen betaald worden?
Hoe snel moeten facturen betaald worden?
Op je factuur vind je de betalingstermijn die we hanteren. Doorgaans dienen facturen binnen 30 dagen betaald te zijn. Lukt het onverhoeds niet om tijdig te betalen, neem dan zo spoedig mogelijk contact op.

Kan ik mijn bestelling ruilen?
Kan ik mijn bestelling ruilen?
Ruilen oftewel retourneren is niet mogelijk omdat het maatwerk-diensten betreft. Aangezien producten op maat gemaakt worden volgens jouw unieke specificatie, is het herroepingsrecht niet van toepassing. Meer info over het bestelproces vind je hier.

Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Voor de dienstverlening worden per opdracht leverings­voorwaarden op maat opgesteld. Overigens betreft het momenteel uitsluitend levering van ontwerp-diensten, geen advies.

Wie krijgt auteursrechten van geleverde ontwerpen?
Wie krijgt auteursrechten van geleverde ontwerpen?
Per opdracht stellen we, in overleg, leveringsvoorwaarden op maat op, waarin afspraken rondom auteursrechten worden vastgelegd. In de regel krijgt de klant auteursrechten en dit bedrijf een licentie voor gebruik ten behoeve van onze marketing portfolio. Hierdoor kunnen we prospectieve klanten te laten zien wat we zoal maken en voor wie. We volgen hierbij onze werkwijze.
Bedrijf
Van wie is dit bedrijf?
Van wie is dit bedrijf?
Bedrijfsgegevens vind je onderaan elke pagina. Wil je meer weten, bekijk dan onze LinkedIn-pagina.

Is dit bedrijf een eenmanszaak?
Is dit bedrijf een eenmanszaak?
Ja. Omdat je ondernemen niet in je eentje doet, schrijven we soms "wij" en "ons" (zie Wikipedia: bescheidenheidsmeervoud), wat vrij gebruikelijk is in marketing-uitingen.

Sinds wanneer bestaat dit bedrijf?
Sinds wanneer bestaat dit bedrijf?
Sinds 2016. Ons vijfjarig jubileum in 2021 vierden we met acties. Onze bedrijfsgegevens vind je onderaan elke pagina.

Staat dit bedrijf open voor suggesties?
Staat dit bedrijf open voor suggesties?
Goed idee? We vinden het fijn als je suggesties met ons deelt.

Hoe duurzaam is dit bedrijf?
Hoe duurzaam is dit bedrijf?
Hoe wij ons inzetten voor duurzaamheid lees je hier.
Diensten
Welke diensten levert dit bedrijf?
Welke diensten levert dit bedrijf?
We leveren allerlei ontwerp-diensten ten behoeve van marketing en communicatie. Meer daarover lees je hier. We kunnen verschillende rollen vervullen van concept-ontwikkeling tot uitvoering, ook in samenwerking met anderen (bouwers, beheerders, ontwerpers, creatieven, enz.). We leveren geen advies-diensten.

Kunnen jullie ook advies geven?
Kunnen jullie ook advies geven?
We leveren alleen ontwerp-diensten, geen advies-diensten. Natuurlijk proberen we wel met de klant mee te denken maar het betreft in geen geval advies. Adviseren is immers een andere tak van sport dan ontwerpen.

Leveren jullie ook drukwerk?
Leveren jullie ook drukwerk?
We leveren ontwerp-diensten waaronder het ontwerpen van flyers, posters, vlaggen, kleding, enz. Voor het eigenlijke drukwerk maken we gebruik van online drukkerijen, meestal Drukland.

Zijn jullie columns bedoeld als advies?
Zijn jullie columns bedoeld als advies?
We leveren ontwerp-diensten, geen advies. Onze teksten (zoals onze columns/artikelen) zijn dan ook niet als advies bedoeld en er kunnen dus ook geen rechten aan worden ontleend.

Garanderen jullie dat geleverde diensten 100% werken of effectief zijn?
Garanderen jullie dat geleverde diensten 100% werken of effectief zijn?
We doen ons best om de levering naar wens van de opdrachtgever uit te voeren. Garanties over effect en doeltreffendheid zijn niet te geven.

Klanten
Kunnen we kennismaken voordat ik klant word?
Kunnen we kennismaken voordat ik klant word?
Ja, een kennismakingsgesprek is mogelijk. Neem contact op om dit te bespreken.

Hoe kan ik me inschrijven als klant?
Hoe kan ik me inschrijven als klant?
Je wordt gratis ingeschreven als klant wanneer je een dienst aanvraagt, als stap in onze werkwijze.

Wat zijn "Tevreden klanten"?
Wat zijn "Tevreden klanten"?
Soms op uitnodiging, soms spontaan (maar altijd met hun nadrukkelijke toe­stemming) geven klanten aan dat ze als "Tevreden klant" vermeld willen worden op de website.

Wat zijn klant-ervaringen?
Wat zijn klant-ervaringen?
Klant-ervaringen zijn schrif­telijke referenties van werkelijke klanten die een positieve ervaring met onze diensten hebben gehad. Klanten ontvangen geen vergoeding hiervoor. Met hun nadrukkelijke toe­stemming plaatsen wij deze op de Tevreden klanten-pagina.

Wat zijn mijn rechten en plichten als klant?
Wat zijn mijn rechten en plichten als klant?
Belangrijke informatie voor klanten vind je onderaan elke pagina. Mocht je toch nog vragen hebben, neem gerust even contact op.

Kan iedereen klant worden?
Kan iedereen klant worden?
Iedereen die in Nederland woont en meerderjarig is kan in principe klant worden met het voorbehoud dat onze klanten en klussen dienen te passen bij onze bedrijfs­waarden zoals eer­baarheid, beschaafdheid en wettelijkheid.

Krijg ik allerlei ongevraagde emails?
Krijg ik allerlei ongevraagde emails?
We beperken het versturen van berichten zoveel mogelijk. Lees onze privacy-verklaring voor details.

Word ik als klant vermeld op de website en dergelijke?
Word ik als klant vermeld op de website en dergelijke?
In onze leveringsvoorwaarden spreken we doorgaans af dat we onze creaties (en onze opdrachtgevers) mogen tonen ten behoeve van onze marketing portfolio. Zo kunnen we prospectieve klanten laten zien wat we zoal maken en voor wie.
Website
Wat zijn mijn rechten als bezoeker van deze website?
Wat zijn mijn rechten als bezoeker van deze website?
Belangrijke informatie voor bezoekers van deze website vind je onderaan elke pagina. Mocht je toch nog vragen hebben, neem gerust even contact op.

Hoe zit het met mijn persoonsgegevens als bezoeker van deze website?
Hoe zit het met mijn persoonsgegevens als bezoeker van deze website?
Onze privacyverklaring lees je hier.

Is deze website aangesloten bij Thuiswinkel.org?
Is deze website aangesloten bij Thuiswinkel.org?
Het keurmerk van Thuiswinkel.org is alleen bedoeld voor webwinkels en derhalve niet van toepassing op deze website.

Wat als er een fout op de website staat?
Wat als er een fout op de website staat?
We vinden het fijn als je fouten doorgeeft. Overigens is de informatie op deze website gepubliceerd onder voorbehoud van wijzigingen en fouten, niet bedoeld als advies en kunnen er geen rechten aan worden ontleend.
Jouw antwoord niet gevonden?
Neem even contact op!